Handelsbetingelser

Handelsesbetingelser ved forbrugerkøb på lillelykke.dk

Betingelserne kan ændres uden varsel, og derfor anbefales det, at kunden læser dem ved hvert køb.


Virksomheden Lillelykke sælger produkter på internettet via webshoppen lillelykke.dk. Vi modtager bestillinger via hjemmesides almindelige bestillingssystem.


Alle priser på lillelykke.dk angives inklusiv dansk moms og alle afgifter, told mv.

 

Generelle oplysninger

Juridisk navn: Onlinekids
CVR nr.: 31 76 79 89
Adresse: Greve Main 23, 2670 Greve
E-mailadresse: kundservice@lillelykke.dk
Telefonnummer: 70 50 02 89

 

Betingelser:

Det er en betingelse for al handel på Lillelykke.dk at du som bruger krydser af, at du accepterer disse handelsbetingelserne. Herefter er lillelykke.dk og du bundet af disse betingelser. Betingelserne er i overensstemmelse med dansk lovgivning for internethandel.


Lillelykke forbeholder sig retten til at bruge relevante data hos 3. part i markedsføringsøjemed.

 

Levering:

Hvis din bestilling er på lager og du bestiller inden klokken 14.00 på hverdage er det vores målsætning at varerne bliver afsendt samme dag, samt at hele leverings processen er afsluttet således pakken er klar til modtagelse allerede næstkommende hverdag, såfremt det er destinationer i Danmark. Vi afsender din ordre fra vores lager i løbet af 1-3 hverdage og vi sender altid bestillingerne i den indkommende rækkefølge, så ved udsalg, store kampagner, fødselsdag o.l. kan der komme lidt længere leveringstid. 


Er dine varer mod forventning ikke på lager vil vi kontakte dig for at give besked om leveringstid. Af den grund er det meget vigtigt, at du opgiver en mulighed for os at kontakte dig på, enten via en e-mail-adresse, der bliver læst dagligt, eller et telefonnummer. Vi videregiver ingen personlige oplysninger.
Kan varen ikke skaffes fra vores leverandør vil vi kontakte dig med henblik på at tilbyde en alternativ vare, eller finde en fælles løsning.


Fragtpriser
Se på siden angivne fragtpriser gælder til destinationer i Danmark.
Som Danmark regnes i dette tilfælde ikke Grønland og Færøerne. Priserne er som følger:

 

  • Til Danmark med GLS – uden omdeling. Vælg selv udleveringssted:
    kr. 39,- Altid gratis fragt til pakkeshops i Danmark ved køb over kr. 499,-
     
  • Til Danmark med GLS – Med omdeling + pakkeshop hvis inegn er hjemme:
    kr. 69,- Fri fragt ved 999 kr

Levering af store varer med Godstransport: Pris varierer afhængig af varens art og hvortil pakken sendes.


Betaling:

Betaling for varer købt på lillelykke.dk sker via en sikker forbindelse.


På lillelykke.dk kan der betales med:

 

  • Dankort /VISA Dankort
  • VISA, VISA Electron
  • Mastercard, Mastercard Debet
  • JCB
  • American express
  • Paypall
  • Gavekort til lillelykke.dk
  • Anyday: 
    Anyday finansierer køb for op til 30.000 kr. Med Anyday kan du dele din betaling op i 10.
    Du betaler mindst 10 % når varen leveres, og det resterende beløb betales af over de følgende 9 måneder.
    Anyday er gratis for dig, så længe du betaler til tiden. Hvis du fortryder dit køb, ophører aftalen om betaling hos Anyday.
    Med Anyday får du en konto, som du kan anvende ved alle webshops, der tilbyder betaling gennem Anyday.
    Læs vilkår for Anyday her: www.anyday.io/da/terms-conditions/shopper  

 

Beløbet hæves først på din konto, når varerne sendes fra Lillelykkes lager. Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet. Vi tager ikke betaling for eventuelle kortgebyrer.


Gengivelse af produkter på webshoppen:
Vi gør os umage med at at vise farverne på vores produktsortiment så tæt på virkeligheden som muligt. Da farvevisningen afhænger af mange forhold, bla. den skærm den enkelte bruger sidder ved, kan der forekomme mindre afvigelser i forhold til virkeligheden. Modtager du en vare der ikke svarer til dine forventninger på nogen måde, returnerer du blot varen til os inden 14 dage, uden at det kan ses på varen at den er brugt. Se mere under ”Returret”.

 

Fortrydelsesret

Hvis du køber en vare hos lillelykke.dk som du fortryder, kan du returnere denne og få pengene retur. Din fortrydelsesret gælder i 14 dage fra du har modtaget varen.

For at gøre brug af fortrydelsesretten skal du inden 14 dage give meddelelse om at du ønsker at fortryde købet. Meddelelse skal gives ved e-mail til kundeservice@lillelykke.dk. Vi beder dig angive ordrenummer.
Du kan IKKE fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen. Hvis du fortryder efter, at pakken er sendt fra os, skal du hente pakken hos udleveringsstedet og sende den retur til os.

Hvis pakken ikke afhentes, registreres den automatisk som ikke-afhentet. I dette tilfælde, fratrækkes de udgifter vi har i forbindelse med at få pakken sendt retur til os (80 kr.), fra det beløb du kan få tilbagebetalt når vi har håndteret returforsendelsen.

Hvis du ønsker pakken sendt på ny, vil du selv skulle betale for en eventuel ny forsendelse.

Returnering

Vi ønsker altid at give dig den bedste service hos lillelykke.dk. Det gælder selvfølgelig også, hvis du har fortrudt dit køb. Hos Lillelykke har du altid 365 dages returret fra den dag du modtager din vare. Du skal blot returnere varen til os sammen med dit ordrenummer indenfor 14 dage efter du har meddelt os via mail, at du ønsker at returnere.  

Du skal oprette din returnering online. Det kan du gøre her.

Vi krediterer din betaling når vi har modtaget din returvare. Send pakken til vores returadresse. Vi anbefaler du sender den forsikret med et tracking nr. Du kan med fordel købe et returlabel til 49,- kr. lige her.


BEMÆRK: Hvis du sender pakken uden at den er forsikret med et trackingnummer, er du selv ansvarlig for dine varer, indtil de når vores lager. Sender du pakken med et trackingnummer, er fragtfirmaet ansvarlig for pakken, indtil den når vores lager. Husk at bede om en kvittering når du afleverer din pakke. 


Sørg for at pakke din forsendelse forsvarligt ind. Vi anbefaler at du sender produkterne retur i original og ubeskadiget emballage, for at varen beholder dens værdi. 

BEMÆRK: Ved returering af sko, må skotøjsæsken ikke bruges som forsendelseskasse, hvis du vil være sikker på at få det fulde beløb tilbage.

HUSK: Varen skal være i samme stand, som ved modtagelse og med intakte mærker/hængetags, hvis du vil være sikker på at få det fulde beløb tilbage.

 

Ombytning af varer

Det er ikke muligt at ombytte til en anden varer. Vi refunderer i stedet dit køb, så du kan lave en ny ordre på Lillelykke.dk, dette letter administationstiden således du får de ønskede varer hurtigere. Har du eventuelt købt første ordre med en rabatkode og denne sendes retur til os pga. ønsket om ombytning er vi selvfølgelig behjælpelige med, at du får den nye vare med rabatten.

Hvis du har købt mere end én vare hos os, har du altid mulighed for kun at returnere nogle af dine varer. Bemærk at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du kun fortryder en del af dit køb.


Send varen retur til:
Lillelykke ApS
Greve Main 23

2670 Greve

 

Varens stand, når du sender den retur

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik, men du må ikke tage den i egentlig brug
Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.
Din betaling bliver tilbageført til det kort du har betalt med eller til din bankkonto, når vi har modtaget varen retur og kontrolleret, at den lever op til reglerne for fortrydelsen.
Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.


Reklamationsret

Købelovens regler kan anvendelses på varekøb foretaget hos Lillelykke.dk. Når du handler på lillelykke.dk har du 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.
Det er et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.
Du skal reklamere umiddelbart efter, hvis du opdager en mangel eller fejl ved varen.
Er reklamationen berettiget refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger.

Når du returnerer varen, bedes du oplyse hvad problemet er, så detaljeret som muligt.

BEMÆRK! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller til pakkeshop. Husk at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage og med pakkesporing således der aldrig hersker nogen tvivl om, hvor pakken befinder sig. 
 

Send varen retur til:
Lillelykke ApS
Greve Main 23

2670 Greve

Rådgivning ifht. returnering, hvis du ønsker det fulde beløb retur:

•    Varen skal være 100% salgbar igen
 
•    Pas på original emballagen hvis du åbner den, og sikre dig et overblik over hvordan varen ligger pakket ned, sådan at den kan komme derned igen på samme måde.

•    Undgå at klistre labels, klistermærker eller tape over skrift/tryk på emballage og forsendelseskasserne, da det kan forringe varens værdi.

•    Undlad at samle møbler, da det kan give en betydelig værdiforringelse.
 
•    Sørg for at din returforsendelse står til rådighed på en evt. afhentningsdag. Evt. afgifter og gebyrer i forbindelse med forgæves afhentning vil blive pålagt dig som kunde.
 
•    Vi har i de fleste tilfælde mulighed for at tilbyde en særskilt afhentning af gods og møbler til en nærmere aftalt pris. Prisen herfor er typisk på ca. 800 kr. I hvert tilfælde vil transportansvaret for forsendelsen være dit frem til den ankommer til vores lager. Det er derfor nødvendigt at sikre korrekt nedpakning samt at ovenstående anvisninger er fulgt.
 
•    Det er muligt at aflevere varen direkte på vores lager. Det er noget som skal aftales inden, og her er det nødvendigt at have din ordrebekræftelse og/eller faktura med for at kunne kvittere for modtagelse. Send en mail herom til kundeservice@onlinekids.dk 

Onlinekids fraskriver sig et hvert ansvar og eventuel erstatningspligt for forgæves kørsel til vores lager uden at returforsendelsen er aftalt eller at datoen er overholdt.

 

Personlige oplysninger

For at du kan indgå aftale med os på lillelykke.dk, har vi brug for følgende oplysninger:


- Navn
- Adresse
- Telefonnummer
- E-mail adresse


Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål, at kunne levere varen til dig.

Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.

Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse. 

Den dataansvarlige på lillelykke.dk er Onlinekids ApS. 

Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: kontakt@lillelykke.dk.

Ved tilmelding til nyhedsbrev registrerer vi din e-mail-adresse. E-mail-adressen videregives ikke til andre.


Cookies
På lillelykke.dk anvendes cookies med det formål at optimere websitet og dets funktionalitet, og dermed gøre besøget så nemt som muligt for dig.
Du kan til enhver tid slette cookies fra din computer, hvordan afhænger af din browser.
Logstatistik
Vi bruger en logstatistik på lillelykke.dk hvilket betyder, at et statistik-system opsamler information, som kan give et statistisk billede af, hvor mange besøgende vi har, hvor de kommer fra og hvor på websitet det forlades mv. Logstatistikken anvendes kun med det formål, at optimere webshoppen.

Klageadgang

Hvis du vil klage over dit køb, skal du kontakte os på kundeservice@onlinekids.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:

Center for Klageløsning
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
www.naevneneshus.dk

For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst 720 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.

 

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr  

 


Standardfortrydelsesformular
(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

Til:
Lillelykke.dk
Greve Main 23

2670 Greve
kundservice@lillelykke.dk

 

Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:

__________________________________________________________________________________

Bestilt den: _______________________________     Modtaget den: _______________________________

Forbrugerens navn: ______________________________________________________________________

Forbrugerens adresse:  ___________________________________________________________________

Forbrugerens underskrift: _________________________________________      Dato: _________________
(kun hvis formularens indhold meddeles på papir)

 

Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 29. oktober 2021